Alla inlägg under november 2013

Av Linda Rosendahl - 13 november 2013 12:43

...går de här idag men bra blir de, bara hoppas älsklingen blir glad när han kommer hem.
Jag gick & la Benji med en flaska välling medans Yamie satt & kollade på tv, när jag hållt på 15 min så hörde jag att Benji va vaken & försöker ta sej ur sin spjälsäng & Yamie hade somnat på soffan.

Är snart färdig med köket & hallen, men nu har jag trevligt kaffe paus med bästaste store J :-D

Har för övrigt pratat med en vän som jag ej har hört ifrån el träffat på 3 år typ så de va kul :-D

Av Linda Rosendahl - 12 november 2013 13:39

Idag har ja varit med stora J hos frisören å sen tvinga hon in mej på ica :-( väl hemma åt vi goda frukost bullar sen, gick vi hem till stora J & färga mitt hår å spela en runda skipbo. Åh när ja satt där med färg i håret så ringer äntligen han jag velat få tag på i flera timmar, samtalet bidrog värken med något positivt el negativt. Åh nu är jag helt psykiskt utmattad så nu bäddar jag ner mej i min säng någon timme å vilar hjärnan...

Av Linda Rosendahl - 8 november 2013 21:41

Denna flicka har jag känt hela hennes liv, hon är helt otroligt underbar jag hade kunnat göra nästan vad som helst för att få henne att förstå att hon är perfekt precis som hon är & att ingen människa i världen ska låta henne tro något annat. Hon ska slippa få skuldkänslor för saker som hon inte kan hjälpa....
Lilla söta rara gumman du glöm aldrig att vi älskar dej för den du är å du är alltid välkommen hit <3

Av Linda Rosendahl - 8 november 2013 15:10

Har låst upp bloggen nu, jag kommer bara svara på positiva inlägg

Mvh Linda

Av Linda Rosendahl - 7 november 2013 10:15

Sitter just nu i bilen på väg till Bup, har nyss hämtat Milla i skolan & som vanligt blev hon sur för hon inte vill till Bup utan stanna kvar i skolan, hon tar även upp att hon vill gå på fritids men att de aldrig kommer hända. Även fast jag sa att när vi är klara med utredningen så kanske hon kan få lov att gå på fritids, jag påpekar även för henne att de inte blir alla dagar i v i så fall då Milla är jätte trött efter bara 4h & 30 min i skolan.

Milla säger att hon tänker säga till Y på Bup att hon inte tänker komma fler ggr om vi får fler tider. Så de återstår å se om hon gör de.

Jag hoppas att de inte är så många ggr kvar tills utredningen är klar. Blev ca 3h sömn för mej inatt åh jag tror att de blir bättre för mej när jag inte behöver kämpa mer med detta å istället kan fortsätta ta tag i mitt eget dåliga mående, men jag ångrar verkligen inte att jag sätter mej sj på hyllan för att hjälpa min underbara Milla <3

Av Linda Rosendahl - 7 november 2013 02:44

7 dygn sedan jag sov bra nu :-/
Tyvärr vet jag oxå vrf.
Många av er som läser detta tänker nog ~ om hon nu vet vrf, vrf gör hon ingenting åt de då???

Jag känner mej sj jag vet vilken styrka jag har å hur jag ska göra de så att ingen annan ser hur jag mår på insidan...
JAG VET att ja tagit på mej masken igen :-( hur mkt jag än har försökt få positiva tanka
& ord så har jag haft för.många bollar i luften som vanligt....

De började förra veckan v.44 ~ höst lovet
V började bra & jag & min "Prat tant A" hade kommit överens att de va Oki om vi hoppade över en veckas samtal. Pga att barnen hade lov å jag ville bara umgås med dom å få ett fint mysigt lov tillsammans. Så jag å "Pta" bestämde att jag kunde ringa om ja behövde de å även så lova jag att åka in akut till Hbg psyk om de skulle behövas. & att "Pta" skulle ringa torsdag (31) morgon kl 9 så vi kunde stämma av lite hur jag mådde å om min medicin funka som den skulle.
& det verkade helt ok tills, Torsdagen innan lovet ringer P från Bup som är sociunom där som jag går till medans Milla går till barnpsykologen Y.
P ringde för att kolla om vi hade möjlighet att komma redan på onsdagen den 30 Oki kl 10.00 för att börja göra testerna för utredningen, åh självklart VILLE jag de eftersom jag har tjatat på dom i 15 mån.
när jag godkände tiden fick vi tid till 1/11 kl 9.00 för att göra andra delen av utredningen. Wilma som fyllde 11 den 31/10
Så blev de mindre mysigt lov för oss. Efter de första mötett....

Fortsättning följer, förhoppningsvis snart igen.. Måste röka å se om kroppen kan lyssna på den trötta hjärnan
....

Av Linda Rosendahl - 6 november 2013 01:38

Andledningen till att jag inte bloggat på ett tag är för att jag har kämpat på för att orka göra de som förväntas av mej som 4 barns mamma, de har varit en intensiv lov vecka med två bup tider å sen öppet hus för Wilma torsdag/fredag jag va så slut efter allt så jag sov/vilade mest lördag söndag för att orka ta nya tag i går då vi hade två tider till Bup, hela jag märker att masken är på igen å att jag fokuserar nu på för många saker samtidigt.
Just nu håller jag mest på att leta efter nytt boende så vi kan lämna denna by å få starta upp allt från noll med nya positiva tankar..
NÄ nu måste jag försöka sova...


Såhär ser mitt/vårt schema ut denna veckan -
4/11 - Bup Milla Psykolog 11.00
4/11- Bup träffa överläkaren 13.00
Passa B/N kv-20 tiden
5/11 - tvätta 7-22.00 passa B/N dag - 15 tiden
6/11- Johan laga bilen på fm jag fixa köket, 13.00 mamma hämtar Milla på skolan, passa B/N em. 15.20 åka med Wilma till ridskolan.
7/11 Bup Milla psykolog jag socionomen kl 11.00
7/11 KL 15.00-15.50 telmöte med min PT A
8/11 J kommer :-) hela helgen. Passa B/N 8-10/11

Av Linda Rosendahl - 1 november 2013 10:36

Sitter i bilen på väg hem från Bup där vi var för andra gången denna veckan, adhd utredning är i full gång, man märker att Milla är helt slut i huvudet efter dom 45 min hon är inne hos psykologen. Har försökt spela in henne nu i bilen på vägen hem men
Får lyssna på de när jag kommer hem. Försökte filma henne men hon kom på mej :-/
Nu tar vi en paus över helgen sen på måndag ska vi in igen först kl 11.00 ska hon till sin psykolog sen kl 13.00 ska vi träffa läkaren.
jag håller alla tummar & tår på att detta är över snart då de tar så hårt på Milla som blir arg/ledsen och jätte trött av utredningen.

Presentation


Mina underbara barn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Wilmas blogg

 

Här kommer jag skriva om min dotter Wilmas liv & fixa till med Lite bilder & så..  

Millas Blogg

 

  Här kommer det komma upp saker som hänt/händer i Millas liv   

Yamies Blogg

 

Här kommer Yamies historia skapas   

Benjis Blogg

Lilla Benji kommer oxå få en egen blogg     

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards