Alla inlägg den 18 december 2013

Av Linda Rosendahl - 18 december 2013 10:32

..om man nu har en sådan.
Hade en helt super dålig dag igår där allt bara gick på fel håll för alla, först hade mamma sagt till Milla ( efter att Milla vägrar lämna skolan innan hon slutar 13.00) att vi skulle hämta henne 12,30 vilket som Milla har stora problem med å låter hellre bli skolan en hel dag pga bup tiderna. För att slippa bråket sa mamma att vi skulle komma kl 13 ist.
Kl 12,28 hoppar ja av bilen vid skolan för att hämta Milla, hon blev inte alls glad av att se mej när hon fick reda på att kl inte va ett.
& för första gången på nästan två veckor med medicin kom den gamla Milla tbx,
MEN hon får inte samma utbrott som tidigare men tonen är den samma.
Väl i bilen blev de bara värre hela vägen till Ä-Holm...
Jag försökte att förklara för Milla att läkarstiden kl 13,30 blev lite framskjuten då hennes läkare hade ringt på fm & berätta
att han hade ett möte precis innan & att
han kommer att bli sen.
Väl inne i väntrummet kom Milla på vad jag hade sagt i bilen om läkartiden & blev sur igen när hon såg att kl va 13,40, då ville hon inte alls till läkaren längre..
13.50 kom vi in till läkaren å Milla satte sej med fingrarna i öronen, & hade stenkoll på kl eftersom vi hade psykolog tid 14.00
Jag såg på henne att hon blev mer arg/stressad så ja bad mamma stanna hos läkaren så ja kunde ta Milla å Wilma till psykologen.
Milla blev på lite bättre humör när vi suttit hos psykologen ett tag. ( Milla är van vid att
Hon får leka & spela spel där inne) så efter ett litet snabbt samtal så skulle vi dela upp oss, Wilma skulle gå med socionomen så dom kunde prata om Millas problem så att Wilma ska ha/få bättre förståelse för Milla/ADHD. Milla skulle stanna hos psykologen & leka, spela & prata lite.
Milla ville att ja skulle följa med Wilma, men efter diagnos samtalet där ja psykologen socionomen å mamma va på så har nog även psykologen förstått mitt agg,besvikelse & vad jag verkligen tycker om den personen så hon sa till Milla att nu låter vi mamma ta en paus i väntrummet ist...

Väldigt skönt va de fick kollat upp en sak som ja fick svara på maj 2012 innan vi fick tider till Bup & de va som jag trodde...
Fick ett litet utbrott på den stackars sekreteraren pga av en inkompetent socionom... Nog om de..

På väg hem i bilen forsatte tjejerna att bråka å slåss i baksätet. Väl hemma hos mamma igen skulle älsklingen packa bilen med saker från lghen, ja tog en paus å gick till Morgan å Kristina..

Kvällen flöt på & all stress & känslor föll på sin plats, små pojkarna Rosendahl somna som små änglar redan innan kl va 20 vilket inte har hänt på länge, jag satte mej å börja gå igenom alla papper folders mm om forskning / info om den "nya" ADHDn hos flickor. Johan satt å lekte på internet, Johanna satt å kollade Revenge hundarna sov gott, allt va lungt å skönt tidigt på kvällen :-)
Satt å små snacka med kristina på whats app när hon skriver att dom helt plötsligt oxå ligger minus på sitt konto...
Kollar vårt konto igen som där va lite pengar på i fredags men att vi fått mer å mer minus efter dagarna som gått trots att vi inte handlat på kortet på över två veckor....
Såg att Coop hade dragit ännu mer å att vi låg 988 kr minus nu. Innan jag hann skriva de till kristina skicka hon att Coop hade dragit från Morgans konto, jag fick panik å ringer upp henne.
Efter en massa snack mm hittade Morgan en artikel i hd där en man anmält att han tror sitt kort blivit skimmat på sj skanningen på Coop.
Jag fick ännu mer panik... ( vi får in pengar idag som jag måste ha till frisören Wilma ska till idag pojkarna ska dit imorgon, måste hämta ut mer av Millas svindyra medicin + att hon ska ha en medicin till nu, mina antideppresiva är slut.. Vi ska in å köpa dom sista julklapparna på fredag) va fan skulle jag göra??? Har ju en massa räkningar som oxå ska betalas......
Ringde mamma, sa till Johanna. Ringde upp kristina igen, där va dragit på Johannas konto oxå.... Kristina hade pratat med sin mamma som oxå hade samma konstiga dragningar från Coop. Morgan satt med sin bank i tel Swedbank där dom sa att dom fått medelande från Coop att dom hade klabb med konto dragningar.
Undertiden kom Johanna med sin tel ( hon va smart att gå in på Coops hemsida) där dom lagt ut ett meddelande att dom har upptäckt detta problemet den 16/12 & att dom jobbar så fort dom kan med att lösa det men att man kan räkna med att dom kommer fortsätta dra från kontona en vecka till då de har varit problem sedan slutet på November..... Enligt vår bank har dom börjat dra från den 22/11...
Ringde upp mamma igen som då hade upptäckt att där va dragit ytterligare pengar på deras konto ca 300 kr till. Så hon satt med polisen i tel när jag ringde.
Polisen hade inte fått info om Coops medelande. Johan fick äntligen tag på vår bank SEB dom hade inte heller fått någon vetskap om detta....

Så trots dåliga besked kändes de skönt att de inte rör sej om en skimmat kortläsare på Coop...

Efter alla telefon samtal å de lugnat sej igen ( 22 tiden) va båda pojkarna vakna igen, kl 1,30 sov dom båda äntligen.....

Idag hoppas ja på en lugnare dag :-)

P.s tyvärr måste ja försöka erkänna för mej sj å min omgivning att jag använder mej återigen av min mask, min prat tant har varit sjuk över en månad nu å är nu sjukskriven tills mitten av januari.... Utan henne har jag ingen chans att ta tag i mitt eget mående...

God jul på er...

Presentation


Mina underbara barn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Wilmas blogg

 

Här kommer jag skriva om min dotter Wilmas liv & fixa till med Lite bilder & så..  

Millas Blogg

 

  Här kommer det komma upp saker som hänt/händer i Millas liv   

Yamies Blogg

 

Här kommer Yamies historia skapas   

Benjis Blogg

Lilla Benji kommer oxå få en egen blogg     

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards